Sklepu
internetowego „Tespin” dostępnego pod adresem www.tespin.pl/, zwanego dalej
„Sklepem” prowadzonego przez firmę: JAROSŁAW SZOLC TESPIN-TECHNOLOGIE SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO, ul. Korfantego 26B/4, 53-021 Wrocław, NIP: 692-206-25-50, REGON: 932902942, dalej nazywaną „Sprzedającym”.
1.
Sprzedający nie prowadzi sprzedaży konsumenckiej, a kupującym może być jedynie
osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka
organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, dalej nazywana
„Kupującym”.
2.
Zamówienia można składać 24 godziny na dobę. Przedmiotem obrotu w sklepie są
licencje elektroniczne w postaci anonimowych kodów licencji lub licencje
"papierowe" uprawniające Kupującego do użytkowania wskazanych
programów komputerowych.
3.
Dokonując akceptacji niniejszego Regulaminu, Kupujący, na podstawie art. 106n
ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2004 nr 54
poz. 535), wyraża zgodę na otrzymywanie i stosowanie przez Sprzedającego faktur
elektronicznych.
4.
Zawarcie umowy sprzedaży następuje z chwilą przyjęcia zamówienia przez
Sprzedającego, o czym informuje on Kupującego w terminie do 48 godzin od
złożenia zamówienia poprzez przesłanie na wskazany przez niego adres e-mail
faktury pro-forma.
5.
Realizacja zamówienia jest uzależniona od dokonania wpłaty całości wartości
zamówienia. Realizacja zamówień następuje po uzyskaniu przez Sprzedającego
informacji o otrzymaniu środków pieniężnych za zakupioną/zakupione
licencję/licencje oraz towary.
6.
Zamówienia realizowane są poprzez dostarczenie Kupującemu kodu/kodów licencji
programu oraz linków do pobrania binariów programów, poprzez wysyłkę kodów
licencji programu na wskazany przez Kupującego adres e-mail lub poprzez
wysłanie przesyłką pocztową licencji "papierowej".
7.
Po zrealizowaniu zamówienia tj. po dokonaniu płatności przez Kupującego i
otrzymaniu przez niego kodu/kodów licencji programu/programów Sprzedający
wystawi Kupującemu fakturę w formie elektronicznej, na co Kupujący akceptując
niniejszy regulamin wyraża zgodę.
8.
Aktywowanie zakupionej licencji programu/programów następuje na zasadach
określonych w instrukcji obsługi programu/programów oraz warunkach licencji
programu/programów dostępnych dla Kupującego z poziomu zakupionego programu.
10.
Za wady towaru ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego Producent
Oprogramowania wyłącznie na zasadach określonych w warunkach licencji
zakupionego programu.
11.
Wszystkie ceny podawane są w PLN i są cenami brutto (zawierają podatek
VAT).
12.
Sprzedający jest administratorem danych osobowych Kupującego i przetwarza dane
osobowe Kupującego zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych, Dz. Urz. UE L 2016 Nr 119, s. 1, dalej jako: RODO) oraz
pozostałymi powszechnie obowiązującymi przepisy prawa w zakresie ochrony danych
osobowych.
13.
Sprzedający przetwarza dane osobowe Kupującego na podstawie art. 6 ust. 1 lit.
b RODO jako niezbędne w celu wykonania niniejszej umowy na korzystanie ze
Sklepu, a także zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO jako niezbędne dla celów wynikających
z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Sprzedającego.
14.
Kupujący, akceptując niniejszy regulamin, oświadcza, że znany jest mu fakt, iż
administratorem jego danych osobowych jest Sprzedający, tj. Tespin –
Technologie Społeczeństwa Informacyjnego Szolc Jarosław z siedzibą we Wrocławiu,
ul. Korfantego 26B/4, 53-021 oraz że zapoznał się z informacjami przekazanym mu
przez Sprzedającego zgodnie z art. 13 – art. 22 RODO.
15.
Sprzedający stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę
przetwarzanych danych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych
ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane osobowe Kupującego przed
udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, utratą czy uszkodzeniem. Dane
Kupującego nie będą przekazywane przez Sprzedającego do państw trzecich. Dane
Kupującego nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą
profilowane.
16.
Dane podane przez Kupującego będą przetwarzane przez Sprzedającego do czasu
przesłania przez Kupującego do Sprzedającego informacji o zakończeniu korzystania
ze Sklepu Sprzedającego lub zgłoszenia sprzeciwu lub cofnięcia zgody o ile była
ona podstawą przetwarzania danych Użytkownika.
17.
O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący będą powiadomieni
drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail).
18.
Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w zakładce
regulamin (https://tespin.pl/regulamin).
19.
Sprzedający udostępnia na stronie Sklepu adres poczty elektronicznej oraz numer
telefonu służący do przesyłania zapytań i reklamacji. Klient może również
składać reklamacje i zapytania za pośrednictwem adresu e-mailowego
udostepnonego na stronie https://tespin.pl/kontakt. Zgłoszone reklamacje
zostaną rozpatrzone niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni
roboczych liczonych od otrzymania ich przez Sprzedającego, a w sprawach
skomplikowanych - nie później niż w ciągu 30 dni kalendarzowych. Odpowiedź
Sprzedającego na reklamację, która może zostać udzielona za pośrednictwem
środków indywidualnego porozumienia się na odległość, tj. korespondencji
e-mail, zawierać będzie wskazanie, czy Sprzedający uznaje reklamację oraz w
jaki sposób zamierza ją załatwić lub informację o braku podstaw do uznania
reklamacji wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska.
20.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie
obowiązujące przepisy prawne.
Prawo odstąpienia od umowy
Cytując ustawę o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.:
Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem
przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez
ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do
przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub
wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od
objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w
posiadanie pierwszej z rzeczy;
2) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
Art. 29. 1. Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie
odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o
którym mowa w art. 27.
2. Jeżeli konsument został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od
umowy przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1, termin do odstąpienia od umowy
upływa po 14 dniach od udzielenia konsumentowi informacji o tym prawie.
Art. 30. 1. Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie
o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi
załącznik nr 2 do ustawy.
2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Jeżeli przedsiębiorca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od
umowy drogą elektroniczną, konsument może także odstąpić od umowy:
1) przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr
2 do ustawy;
2) przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej przedsiębiorcy.
4. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie przesłać konsumentowi na trwałym
nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w
sposób, o którym mowa w ust. 3.
Art. 31. 1. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy
zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.
2. Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca
przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić
konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób
zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może
wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania
rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do
zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Art. 34.
1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją
osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14
dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam
odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca
zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych
kosztów.
3. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a rzecz dostarczono
konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca
jest zobowiązany do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu na charakter rzeczy nie
można jej odesłać w zwykły sposób pocztą.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował
konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.
Art. 35. 1. Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu
żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2, ma obowiązek zapłaty za świadczenia
spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
2. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z
uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub
wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa
spełnionego świadczenia.
Art. 36. Konsument nie ponosi kosztów:
1) świadczenia usług, dostarczania wody, gazu lub energii elektrycznej w przypadku, gdy
nie są one oferowane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, lub energii cieplnej,
w całości lub w części, za czas do odstąpienia od umowy, jeżeli:
a) przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy i
skutkach jego wykonania zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 9 lub
b) konsument nie żądał spełniania świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2;
2) dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli:
a) konsument nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy lub
b) konsument nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia
od umowy w chwili udzielania takiej zgody, lub
c) przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1.
Art. 37. 1. W chwili odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość lub
poza lokalem przedsiębiorstwa wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez
konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez przedsiębiorcę lub
osobę trzecią na podstawie porozumienia z przedsiębiorcą. Konsument nie ponosi kosztów
związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34
ust. 2 i art. 35.
2. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, przedsiębiorca informuje tę
osobę o odstąpieniu przez konsumenta od umowy.
Art. 38. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na
odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca
krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój
charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi
przedsiębiorca nie ma kontroli;
8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo
inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż
części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia
od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych,
przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono
dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie
prawa odstąpienia od umowy.